Contact ons via 0318-754856

ASB

Reactie van een tevreden klant: ASB ‘geneest’ mijn zieke kruipruimte

Lapmiddelen zouden niet meer helpen. Zwammen hadden mijn houten vloer aangetast. De kruipruimte moest gesaneerd en de vloer vervangen. Dat heeft ASB uit Veenendaal voortreffelijk gedaan.

‘Het ziet er niet goed uit’, zo begint Menno Fens van ASB zijn slechtnieuwsgesprek. Hij heeft net de kruipruimte geïnspecteerd.

Mijn bange vermoeden wordt bevestigd. Mijn kruipruimte is een vochtige biotoop waar zwammen mijn houten vloer onherstelbaar hebben aangetast.

Na de eerste schok komen we al snel te praten over oplossingen. We kiezen voor een droog-systeemvloer, met aluminium balken en ‘broodjes’. De vloer heeft een isolatiewaarde van Rc 3,8. De zwammen worden verdelgd door te borstelen, te branden en ze te ‘behandelen’ met een chemisch goedje. De klus duurt anderhalve week.

Om optrekkend vocht tegen te gaan, schakelt ASB een gespecialiseerd bedrijf in. Dat bedrijf injecteert de muur waardoor een ‘waterkering’ ontstaat en schimmel achter mijn kast in de woonkamer tot het verleden behoort.

Daarna moet een laag schelpen op de bodem van de kruipruimte het vochtprobleem oplossen en voor extra isolatie zorgen.

Nu ik eenmaal weet dat ik op een zwammenkolonie leef, wil ik graag zo snel mogelijk actie. Binnen een week krijg ik een offerte, twee weken later komt het ASB-busje voorrijden.

Op onze deuren hangt een poster met de waarschuwing dat de vloer achter de deur kan ontbreken. Er valt niet te leven. We kiezen voor een chaletje in de buurt en maken er maar een soort vakantie van.

De medewerkers van ASB demonteren mijn laminaat en leggen dat aan het eind van de klus perfect weer terug. Ze vervangen de vloer onder de keuken zonder deze te demonteren. Ik heb er geen omkijk naar en ben onder de indruk van het vakmanschap van de mensen van ASB.

Ze zijn een dag eerder klaar dan gepland. Dit geeft mij de gelegenheid voor het verhuisweekend mijn muren te sauzen.

Menno stelt voor direct na de klus het werk na te bespreken. Tijdens dit nazorggesprek wijs ik hem op enkele plekken waar de vloer nog kraakt.

‘Dit hoort niet’, zegt Menno, ‘dit lossen we op.’

Hij houdt woord. Het busje van ASB rijdt nog eenmaal voor. Na enkele uren is het probleem opgelost.

Menno overhandigt aan het eind van het nazorggesprek een bos bloemen, met een kaartje: Veel woongenot met jullie nieuwe vloer.

Wat moet ik nog meer zeggen?

Blog en filmpje

Mijn beroep is tekstschrijver, mijn bedrijfsnaam is Ben Tekstschrijver. Op mijn website staat een blog over mijn ervaringen met ASB. Ook kunt u hier een filmpje bekijken van de werkzaamheden.

 

Actuele berichten

Volg ons ook op:

Reactie van een tevreden klant: ASB ‘geneest’ mijn zieke kruipruimte

31 januari 2020 Lapmiddelen zouden niet meer helpen. Zwammen hadden mijn houten vloer aangetast. De kruipruimte moest gesaneerd en de vloer vervangen. …

Meer lezen

Ook last van zwammen? Wij lossen het voor u op!

31 januari 2020 Zwam kan veel schade aanrichten in een woning. Wij zijn specialist in het saneren van zwam en het aanbrengen …

Meer lezen

Nieuwe dienstverlening bij ASB

2 april 2019 Vanuit onze kennis en ervaring anticiperen we continue op ontwikkelingen in de markt. ASB is in 2012 door Coen …

Meer lezen

Nieuwe medewerkers

2 april 2019 Weet jij van aanpakken? Heb je service hoog in het vaandel staan en denk je verder? Dan zijn wij …

Meer lezen